Technologijos

Įspūdingasis Magdeburgo vandens tiltas

Kalbant apie tiltus, paprastai įsivaizduojame statinį virš vandens, tarpeklio ar kitos nepraeinamos vietos, kuris jungia dvi sausumas, tačiau pasaulyje egzistuoja […]

Kalbant apie tiltus, paprastai įsivaizduojame statinį virš vandens, tarpeklio ar kitos nepraeinamos vietos, kuris jungia dvi sausumas, tačiau pasaulyje egzistuoja ir visiškai atvirkštinių variantų-  Vandens tiltų, kurie jungia du vandens telkinius virš sausumos ir jie skirti plaukioti laivams. Vienas iš įspūdingiausių tokių statinių puikuojasi Vokietijoje. Tai yra Magdeburgo vandens tiltas, kuris yra pats didžiausias vandens tiltas pasaulyje ir yra vadinamas „laivų autostrada“. Šis statinys nutiestas virš sausumos, per Elbės upę, šalia Magdeburgo miesto, Vokietijoje. Tilto ilgis siekia 918 metrus, plotis – 34 metrai o gylis ant šio vandens  tilto siekia 4,25 metrus, todėl juo gali praplaukti ir dideli laivai.

Istorija, Statyba, faktai

Panašūs statiniai visame pasaulyje buvo pradėti statyti dar viduramžiais. Kanalais, kurie tam tikrose vietose virsdavo nedideliais tiltais buvo tiekiamas vanduo miestams, tačiau nuo XVII a. buvo išrasta kita tokių kanalų panaudojimo paskirtis.  Jie buvo naudojami kaip keliai, plaukti nedideliems laiveliams. Su laiku jie vis platėjo, ilgėjo kol 1896 metais buvo sukurtas pirmasis ilgiausias akvedukas, siekiantis net 662 m ilgį, tačiau XXI a. jį nukonkuravo Magdeburgo tiltas, kuris iki šiol yra pats didžiausias ir pripažintas įspūdingiausiu vandens tiltu pasaulyje. Jo pagrindinė funkcija – jungti Elbės upėje susikertančius Elbės ir Mitelando kanalus.

Magdeburgo vandens tilto idėja kilo dar 1919 m., tačiau dėl Pirmojo ir Antrojo pasaulinių karų jo statyba vis būdavo atidedama. Kai po Antrojo pasaulinio karo Vokietija buvo padalyta į Vakarų ir Rytų Vokietijas, vandens tilto statyba buvo atidėta neribotam laikui, ir tik Vokietiją suvienijus vėl tapo aktualu turėti šį vandens tiltą. 1997 m. buvo pradėta 500 mln. eurų. kainavusi Magdeburgo vandens tilto statyba, trukusi šešerius metus. Pastačius šį tiltą, sunkumų laivyboje nebuvo išvengta. Dviejų kanalų, susikertančių minėtoje upėje, vandens lygis buvo aukštesnis nei pačios upės. Būtent dėl šios priežasties laivai turėdavo plaukti 12 km apylanką, tačiau šią problemą išsprendė viename tilto gale pastatytas laivų keltuvas, kuris pakelia laivus į tilto vandens lygio aukštį ir, kur jie gali pradėti savo kelionę tiltu. Didžiausia Magdeburgo vandens tilto dalis (beveik 700 m) yra virš sausumos, ir tik kiek daugiau nei 200 m dalis virš vandens. Šio tilto statybai buvo sunaudota 68 000 m³ betono ir 24 000 t plieno.  Iš naujo tiltas buvo atidarytas 2003 m. spalio mėnesį.

Panašūs straipsniai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Išpręsk: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>